CE ESTE?
Prin simpla traducere a verbului ”to blend”, ne putem face o părere despre ceea ce înseamnă ”blended learning”. Astfel, conform Levițchi (2003) ”to blend” se traduce prin ”a amesteca, a combina, a îmbina, a asorta”, deci, ”blended learning” reprezintă o învățare combinată, amestecată. Ce se combină/amestecă? Vom vedea imediat.
Blended learning
reprezintă, conform Sloan Consortium, ”integrarea instrumentelor de predare
on-line în activitățile specifice învățământului tradițional”. [1]
SCOPUL?
Eficientizarea educației
reprezintă scopul acestui sistem de învățare (Albrecht, 2006) Blended learning
aduce o plus valoare în procesul de predare-învățare. Profesorii încarcă resursele
didactice necesare cursului, care sunt distribuite automat studenților, aceștia
accesându-le într-o manieră flexibilă. Astfel, profesorii pot gestiona clase
mai mari, iar prin atașarea resurselor interactive, timpul alocat învățării la
clasă poate fi micșorat.[3]
CÂND A APĂRUT?
Termenul de „blended
learning” a început să fie folosit la sfârșitul secolului XX. Una dintre cele
mai vechi referințe a apărut într-un comunicat de presă al Interactive Learning
Centers, din anul 1999. În anul 2006 apare primul „Manual de Blended Learning”
( ”Handbook of Blended Learning”) scris de C.J. Bonk și C.R. Graham. Aceștia
definesc sistemele de blended learning ca fiind acele sisteme care „combină
interacțiunea directă dintre profesori și studenți cu instruirea asistată de
calculator”. Ideea centrală a acestui tip de sistem o reprezintă „alegerea”
oferită utilizatorilor, favorizând alegerea de către profesori a celor mai bune
metode de predare care să se plieze pe stilul de învățare al studenților,
oferind astfel posibilitatea realizării unui învățământ centrat pe student.[4]
Blended learning a
apărut în momentul în care conceptele de e-learning şi clasă virtuală au
început să piardă din credibilitate. De ce? Chiar dacă acestea au avut mulți
suporteri în anii ’90, însă, la sfârșitul secolului, au apărut și oponenții,
deoarece studenții nu erau destul de motivați şi de responsabili pentru a
realiza singuri sarcinile, simțindu-se izolați şi lipsiți de ajutor. Astfel a
fost inventat blended learning, dar nu pentru a înlocui complet clasa virtuală,
ci pentru a adăuga noi dimensiuni acestui concept. [5]


No comments:
Post a Comment